Zasady organizacji regat 2006-2007

Ogłoszenia sekcji bojerowej

Moderator: Romuald

ODPOWIEDZ
forum_admin
Site Admin
Posty: 47
Rejestracja: pn maja 01, 2006 11:32 am

Zasady organizacji regat 2006-2007

Post autor: forum_admin »

1) Wszystkie regaty winny być rozegrane zgodnie z przepisami żeglarstwa lodowego 2000 i ustaleniami zawartymi w niniejszym informatorze.

2) W sezonie 2006-2007 obowiązuje podział na następujące kategorie wiekowe
I. Senior (S) ukończone 18 lat, 1989 i starsi
II. Junior (J) 1986 i młodsi
III. Junior Młodszy (Jmł) 1990 i młodsi
IV. Ice Optimist 1992 i młodsi

3) W przypadku rozgrywania regat tylko w konkurencji seniorów, prawo startu mają również juniorzy. Warunkiem dopuszczenia Jmł do startu razem z seniorem jest uczestnictwo w minimum jednej imprezie centralnej, pisemna zgoda rodziców lub opiekuna oraz ukończone 16 lat. Do startu w konkurencji juniorów mogą być dopuszczeni juniorzy młodsi.

4) Dokumenty zawodników uprawniające do startu:
- Aktualnie ważna Opinia Sportowo-lekarska zgodnie z Informatorem
PZŻ 2006 s. 31
- Stopień żeglarski, żeglarz lub sternik lodowy. Zawodnicy nie posiadający stopnia żeglarskiego muszą przedstawić zaświadczenie o odbyciu kursu w zakresie na stopień żeglarza lodowego wystawione przez instruktora lub trenera.
- Przydzielony numer SFP-DN.
- Polisa ubezpieczeniowa NW i OC ( suma ubezp. OC min. 500 000 € )
- Opłacone składki członkowskie
- Karta zgłoszenia zawodnika wydana i potwierdzona przez Zarząd SFPDN.

5) Jako regaty centralne w sezonie 2006-2007 uznaje się:
- Mistrzostwo Polski /S, J, Jmł, IO/
- Puchar Floty Polskiej DN
- Puchar Warszawy
- Lodowy Puchar Giżycka
- Puchar Mikołajek
- Puchar LZS
- Memoriał Henryka Aniołkowskiego
- Puchar Żnina
- Puchar Marszałka województwa warmińsko - mazurskiego
- Bojerowy Puchar Mazur
- Memoriał Stanisława Turkettiego
- Inne uzgodnione z zarządem SFP DN

6) Obowiązuje zasada ważności terminu rozgrywanych regat. O miejscu ich rozgrywania zainteresowani winni dowiadywać się w siedzibie Floty lub na stronie internetowej www.bojery.pl najpóĹşniej 48 godzin przed startem do pierwszego wyścigu. Start do pierwszego wyścigu regat może być wyznaczony najwcześniej na godz. 11.00.

6.1) Każdy organizator regat, najpóĹşniej na 50 godzin przed startem do pierwszego wyścigu, zobowiązany jest do przesłania odpowiedniego formularza „Zawiadomienie o regatach” do osoby zajmującej się umieszczaniem zawiadomień w internecie. Zawiadomienia będą natychmiast przesyłane na stronę internetową na forum w dziale „Regaty – zawiadomienia, wyniki, relacje”.

6.2) W przypadku braku możliwości rozegrania regat zgodnie z kalendarzem, zarząd SFP DN w porozumieniu z organizatorem podejmie decyzję o rozegraniu regat rezerwowych lub zamiennych.

7) Imienne zgłoszenia zawodnika przyjmowane będą w Biurze Regat w dniu rozpoczęcia do godziny 9:30. Dopuszcza się zgłoszenie telefoniczne. Zgłoszenie telefoniczne obliguje do zapłaty wpisowego bez względu na to, czy zawodnik weĹşmie udział w regatach. Zapłata musi nastąpić w najpóĹşniej w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia regat w formie uzgodnionej z organizatorem.

8) W regatach w danej kategorii może być rozegranych max 12 wyścigów.

9) Dana konkurencja może być rozegrana, gdy zgłoszono do niej min. 5 zawodników z 2 klubów. Regaty zostają zaliczone po rozegraniu 3 wyścigów. Po 5 wyścigach odrzuca się 1 /rezultat najgorszy/. Maksymalna ilość biegów dziennie - 6 w tych samych regatach.

10) Regaty z wyjątkiem Mistrzostw Polski, winny być rozgrywane w sobotę i niedzielę.

11) W przypadku startu łączonego dwóch kategorii kolejność w poszczególnych kategoriach ustala się po zakończeniu regat z wyników ogólnych np. startując łącznie z seniorami najlepszy junior zajął trzecie miejsce. W punktacji indywidualnej seniorów otrzymuje punkty za trzecie miejsce, natomiast w juniorach za pierwsze miejsce. Miejsca seniorów nie ulegają zmianie.

12) Zabrania się łączenia regat, tzn. wyniki rozegranych regat lub poszczególnych wyścigów nie mogą być uznane jako inne regaty.

13) Obowiązkiem każdego zawodnika jest zgłoszenie się do regat na numerze przydzielonym przez SFPDN oraz startowanie na ślizgu zgodnym z przepisami klasowymi, sprawnym technicznie, estetycznie wyglądającym

14) Zgodnie z przepisami odległość między poszczególnymi pozycjami na linii startu wynosi min. 9.76m.

15) Zawodnicy muszą być ubezpieczeni polisą OC i NW na czas trwania regat. Na regaty organizator ma obowiązek wykupić Licencję PZŻ wraz z ubezpieczeniem imprezy.

16) Każdy organizator regat centralnych określonych w punkcie 5 musi odprowadzić, w terminie maksymalnie 7 dni od daty zakończenia regat, na cele statutowe SFP DN następującą opłatę:
i. 100 zł za regaty, w których startuje łącznie do 50 zawodników we wszystkich kategoriach wiekowych
ii. 200 zł za regaty, w których startuje łącznie 51 i więcej zawodników we wszystkich kategoriach wiekowych

17) Wpisowe do regat rangi mistrzostw Polski wynosi 70 zł dla wszystkich kategorii wiekowych, zgodnie z Informatorem PZŻ 2006 s. 39.

18) Górna granica wpisowego dla regat centralnych oraz pozostałych wynosi:
a) senior: 50 zł
b) junior, junior młodszy, ice optimist: 40 zł

19) Zaleca się przeznaczenie 30% kwoty uzyskanej z wpisowego do regat na nagrody dla zwycięzców.

20) Punktacja
W sezonie 2006-2007 prowadzona będzie roczna punktacja indywidualna (ranking) we wszystkich kategoriach wiekowych oraz ranking klubowy.
Zasady punktacji- obowiązuje w obliczeniu rankingu.
1 Mistrzostwa Świat i Europy 1,5
2 Mistrzostwa Polski 1,2
3 Mistrzostwa innych krajów 1,0
4. Regaty centralne wymienione w kalendarzu 1,0
5 Puchar Europy 1,0
6 Mistrzostwa Okręgu 0,75
7 Regaty lokalne 0,5
Do rankingu zaliczanych będzie pięć najlepszych imprez w sezonie.

21) Wynagrodzenie sędziów za mistrzostwa Polski zgodnie ze stawkami określonymi w Informatorze PZŻ 2006 s. 91. W pozostałych imprezach wynagrodzenie zgodnie z możliwościami finansowymi organizatora.

22) Sędzią Głównym regat licencjonowanych może być sędzia z „Wykazu licencjonowanych Sędziów PZŻ” opublikowanego na stronie PZŻ: pya.org.pl

23) Przewodniczącym Zespołu Protestowego musi być osoba posiadająca uprawnienia sędziowskie.

24) W ramach organizacji regat każdy organizator musi przesłać następujące dokumenty do sidziby SFPDN:
24.1 Kopię licencji na rozegranie regat
24.2 Kompletne wyniki regat w wersji papierowej i elektronicznej
24.3 Sprawozdanie z regat

25) Organizacja regat niezgodnie z „Zasady organizacji rozgrywania regat centralnych żeglarstwa lodowego w sezonie 2006-2007” spowoduje wykluczenie regat z punktacji rankingowej.
Zarząd SFP DN.
ODPOWIEDZ