Protest techniczny na Międz. Bojerowych Mistrz. Polski 2007

Ogłoszenia sekcji bojerowej

Moderator: Romuald

ODPOWIEDZ
forum_admin
Site Admin
Posty: 47
Rejestracja: pn maja 01, 2006 11:32 am

Protest techniczny na Międz. Bojerowych Mistrz. Polski 2007

Post autor: forum_admin »

Protest techniczny na Międzynarodowych Bojerowych Mistrzostwach Polski DN - 2007

W czasie ostatnich Bojerowych Mistrzostw Polski przeżylismy przykry incydent z dyskwalifikacją techniczną, ( przekroczenie wymiaru rozstawu płóz) znanego nam dobrze zawodnika z Niemiec kol B. Zeigera, który uważa się za pokrzywdzonego błędnym werdykiem..
Ponieważ ta sprawa wzbudziła szeroką dyskusję na europejskim formum bojerowym, w którym padały także krytyczne uwagi dot. podjętej decyzji przez naszą profesionalną komisję sędziowską, zainteresowałem się "meritum " sprawy, i pozwoliłem sobie na przetłumaczenie przepisu na podstawie którego podjęto tak ważną i brzemienną w skutki decyzję.
Co jak myśle, będzie pomocne wielu kolegom na wyrażenie swojej opinii.
Sprawa jest ciekawa, i dlatego proszę kolegów bojerowców o wyrażenie swoich uwag.
Posiadanie tej wiedzy, pozwoli nam uniknąć takich przykrych sytuacji w przyszłości.
Pozdrawiam serdecznie
Romuald Rowecki DN P-25






Measuring to Specification F.2

by Paul Goodwin - Chairman IDNIYRA Technical Committee - revised 12 March, 2007

The Technical Committee has discussed how to measure the Runner Cut as specified in IDNIYRA Official Specification F.2

When this specification was written, aluminum masts were common, and the rigging was always set up without side stay tension. The Technical Committee believes the intent of the words "To be measured with skipper in cockpit in sailing trim" is to have the skipper dressed in his normal racing attire including helmet, and lying in the cockpit in normal sailing position.

In order to make repeatable measurements of runner cut as intended by this Specification the following methods should be used:

a) Rigging should not be tight during measurment. The skipper must be allowed to loosen the rigging as required to relieve static tension.

b) Sailor should be wearing normal racing attire, including helmet, goggles. etc.

c) Mainsheet must be loose.

d) The runners must be allowed to move. If on the ice, the boat may be pushed to allow the runners to seek a neutral position. If using a measurement fixture, the device must allow free sideways movement of the runners.

e) The skipper should be in the cockpit in normal sailing position (lying in the cockpit with his shoulders against the seatback).

Revisions:

12 March 2007: added method e)

Pomiary według Specyfikacji F.2

opracował Paul Goodwin – Przewodniczący Komisji Technicznej IDNIYRA

Komisja techniczna przedyskutowała sposób pomiaru rozstawu płóz według oficjalnej specyfikacji F.2 IDNIYRA.

Kiedy pisano tę specyfikację, powszechnie używane były maszty aluminiowe, i olinowanie było zawsze ustawiane bez naciągu bocznego. Komisja techniczna jest przekonana, że zapis „pomiar ze sternikiem w kokpicie w przegłębieniu regatowym” oznacza, że sternik powinien być ubrany w swój normalny strój regatowy (łącznie z kaskiem) i powinien leżeć w kokpicie w normalnej pozycji regatowej.

W celu dokonania powtarzalnych pomiarów rozstawu płóz w zgodzie z niniejszą Specyfikacją należy przestrzegać następujących warunków:

a) Olinowanie nie powinno być napięte podczas pomiaru. Sternik musi mieć możliwość poluzowania olinowania w takim stopniu, żeby zmniejszyć naprężenie statyczne.

b) Sternik powinien być ubrany w normalny strój regatowy, łącznie z kaskiem, goglami itd.

c) Szot grota musi być wyluzowany.

d) Płozy muszą mieć możliwość przemieszczania się. Jeżeli pomiary prowadzone są na lodzie, bojer można popchnąć, aby płozy mogły ustawić się w położeniu neutralnym. W przypadku zastosowania osprzętu pomiarowego należy zapewnić możliwość swobodnego ruchu płóz na boki.

e) Sternik powinien znajdować się w kokpicie w normalnej pozycji regatowej (tj. leżąc z ramionami na oparciu siedzenia).

Ostatnia poprawka:

12 marca 2007: dodano punkt e)
ODPOWIEDZ