Szkutnictwo w Poznańskim Klubie Morskim LOK
Budowa nowych jachtów żaglowych - rys historyczny
- 1931 r. "WŁÓCZĘGA" typ: L-8 długość. 6 m, pow. żagli: 14m2, skośnodenna. Ł. Czarnecki & St. Fincel.
- 1931 r. "RIVERA" typ: L-8 długość. 6m, pow. żagli: 14m2, skośnodenna. Ł. Czarnecki & Cz. Dworek.
- 1934 r. "CZAPLINKO" typ: L-8 długość. 6m, pow. żagli: 14 m2, skośnodenna. Ł. Czarnecki, Cz. Dworek, J. Kowalski. B. Jankowski.
- 1937 r. "BAŁTYK" kabinowa: długość. 7 m, pow. żagli: 20m2, skośnodenna. J. Kowalski, B. Jankowski, H. Wilczyński.
- 1938 r. "ORKAN" typ: L-8, długość: 6 m, pow. żagli: 14m2, skośnodenna. B. Jankowski.
- 1948 r. "SZKWAŁ" długość: 5,5 m, pow. żagli: 12m2, zakładkowa. Cz. Dworek.
- 1950 r. "PROA" / Polinezja, konstrukcja własna, pow. żagli: 10 m2. L. Słodecki.
- 1954 r. bez nazwy długość: 6 m, pow. żagli: 7 m2, sklejkowa A. Krzywiak.
- 1954 r. "KAKTUS" długość: 6 m, pow. żagli; 7 m2, sklejkowa. r. Rowecki.
- 1954 r. typ: Słonka 2 kpl. Cz. Dworek.
- 1956 r. "ZJAWA" konstrukcja własna, długość: 4,8m, pow. żagli: 10m, 2, skośnodenna. L. Słodecki.
- 1959 r. typ: katamaran długość: 5 m, pow. żagli: 14 m2, sklejkowa, skośnodenny. r. Albrecht & L. Żeberski.
- 1960 r. "KUBARY" z pół-kabiną, poszycie słomkowe, długość: 6,5m, pow. żagli: 16 m2, okrągłodenna. r. Rowecki. & A. Groński.
- 1960 r. typ: BM długość: 4,8 m, pow. żagli: 12 m2, okrągłodenna. A. Dzwikowski. & r. Wesołowski.
- 1962 r. punt. długość: 4 m, sklejka, pow. żagli: 8 m2. R. Woźniak.
- 1963 r. "BACHUS" typ: Pirat; długość: 5,20 m, skośnodenny, pow. żagli: 11 m2. sklejkowa R. Woźniak.
- 1964 r. "TOMAGA" kabinowa, długość: 6,60 m, okrągłodenna, diagonalne, L. Słodecki.
- 1964 r. typ: BM długość: 4,8 m, pow. żagli: 12 m2, poszycie słomkowe, okrągłodenna. R. Woźniak.
- 1969 r. typ: konstrukcja własna, kabinowa, długość: 4,8 m, pow. żagli: 10 m2, sklejkowa. Z. Biedny.
- 1970 r. typ: ENTERPRIS, długość: 4,9 m, pow. żagli: 10 m2, sklejkowa. R. Jakub.
- 1973 r. typ: pirat kabinowy, sklejka, pow. żagli: 10 m2. L. Szymański.
- 1976 r. "KONDOR" typ: Mak 707, długość: 7,07 m, pow. żagli: 22m2, sklejkowa. R. Woźniak.
- 1978 r. "ITD. " typ: MAK 707 , pow. żagla 22 m2, poszycie laminat. W. Konieczny.
- 1978 r. "WIKTOR" konstrukcja własna, kabinowa długość: 6,65 m, pow. żagli: 18 m2, słomka Z. Biedny.
- 1978 r. typ: "Wanda" bączek, pow. żagli: 8 m2. Laminat. L. Słodecki.
- 1979 r. "GRYF" kabinowa typ: wigry- zmodyfikowane, długość: 7,30 m, pow. żagli: 23 m2, poszycie sklejkowe. W. Kostrzewski.
- 1980 r. "MOGAMBO" kabinowa, długość: 5,5 m, pow. żagli: 14 m2, sklejkowa. L. Słodecki, & P. Michalak.
- 1980 r. typ: pirat, długość: 5,20 m, pow. żagli: 11 m2, sklejkowy. A. Krzywiak.
- 1981 r. "KONDOR II" typ: Mak, długość: 7,07 m, pow. żagli: 22 m2, laminat. R. Woźniak.
- 1984 r. "TOMAGA II" proj. własny, długość: 9,10 m, pow. żagli 35 m2, poszycie stalowe spawane. L. Słodecki.
- 1992 r. "RUFUS" typ: micro polo, długość: 5,5 m, pow. żagli: 12 m2, sklejka. L. Słodecki.
- 1998 r. "RUFUS II" typ: micro polo, długość: 5,5 m, pow. żagli: 12 m2, laminat PS. T. Słodecki.
- 1999 r. "MARIA" typ: foka, długość: 5,5 m, pow. żagli: 12 m2, laminat PS. W. Woźniak.
- 2002 r. typ: "Tomaga III" Laminat PS. balastowo/mieczowa, długość: 10 m, pow. żagli: 60 m2. L. Słodecki.
- 2014 r. typ: ketboat kabinowy, laminat, pow. żagli: 10 m2. L. Słodecki.
Podsumowanie
Razem zbudowano 35 kompletów jachtów żaglowych różnych typów. Najwięcej zbudował kol. Lech Słodecki - 9 kompletów oraz śp. kol. Romuald Woźniak - 6 kompletów.
Informacje zebrał i zapisał Romuald Rowecki w październiku 2022 r.
Budowa nowych ślizgów lodowych - rys historyczny
- 1964 r. "Kaszalot" typ Monotyp XV długość. 7,5 m, żagiel 15 m2, wysoko wyczynowy, klasowy. R. Rowecki i A.Groński zdobyli v-mistrzostwo Polski.
- 1964/65 r. Rewitalizacja 3 kpl. bojerów typ L-8, J. Mikulski.
- 1966 r. "Duduś" typ Weiland L-8 długość 5,8 m, żagiel 8 m2, klasowy, wysoko wyczynowy, J. Mikulski, w 1968 r.zdobywa tytuł Mistrza Polski Jun. K. Witczak, obecnie wystawiony w muzeum morskim w Kątach Rybackich nad zalewem Wiślanym.
- 1966/67 r. Zespół seniorów: R. Rowecki, A. Groński, R. Woźniak, H. Piechota, T. Różański oraz juniorzy: J. Mikulski, K. Witczak, S. Sierocin zbudowali wyczynowe, klasowe bojery amerykańskiej konstrukcji typ DN, długość. 3,6 m, żagiel 6,25 m2, w ilości 4 kpl. na których w pierwszych Mistrzostwach Polski w 1967 r. tytuły zdobyli:
- Senior: Mistrzostwo Polski seniorów: Romuald Rowecki
- Senior: v-Mistrzostwo Polski seniorów: Andrzej Groński
- Senior: 7. miejsce: Henryk Piechota
- Senior: 19. miejsce: Teofil Różański
- Junior: Mistrzostwo Polski juniorów: Józef Mikulski
- Junior: 6. miejsce: Krzysztof Witczak
- 1968 r. "Anita" typ DN, M. Jurdzinski.
- 1968 r. "Alicja" typ: DN wyczynowy, R. Woźniak, na którym A.Kościelna- Pawłowska zdobyła w 1969 r. tytuł Mistrza Polski Kobiet.
- 1968 r. typ DN wyczynowy, R. Rowecki & R. Woźniak.
- 1969 r. typ DN wyczynowy, H. Piechota.
- 1969 r. typ DN wysoko wyczynowe 2 kpl., R. Hamrol.
- 1970 r. typ DN wysoko wyczynowe 2 kpl., W. Hamrol.
- 1972-1980 r. typ: DN 10 kpl., R. Woźniak.
- 1975 r. typ DN dla juniora, A. Groński.
- 1979 r. typ DN wyczynowy, J. Mikulski
- 1980 r. wykonanie 4 kpl.wyczynowych masztów i bomów DN w nowoczesnej technologii, J. Mikulski i A. Groński.
- 1982 r. typ DN 2 kpl.wyczynowe dla juniorów, R.Rowecki
- 1983 r. typ DN wyczynowy, J. Mikulski.
- 1984 r. typ DN w nowoczesnej technologii, R. Łakota.
- 1985 r. typ Ice-Optimist wyczynowy, dla dzieci do 16 lat, długość: 2,7 m. żagiel 3,25 m2, R. Łakota.
- 2005 r. typ: DN wyczynowy dla juniora, J. Mikulski.
- 2019 r. typ Ice - Optimist wyczynowy, R. Łakota.
Razem zbudowano 32 bojery, 28 kpl. DN, w tym 1 kpl. Monotyp XV, 1 kpl. L-8, oraz 2 kpl. Ice-optimist.
Informacje zebrał i zapisał Romuald Rowecki w październiku 2022 r. Tablicę wykonał Romuald Rowecki.
Informacje zebrał i zapisał Romuald Rowecki w październiku 2022 r.